اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

70 درصد فضای سبز فردیس با آب شرب آبیاری می‌شود/شناسایی ساختمان‌های فاقد استحکام

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: ۷۰ درصد آبیاری فضای سبز فردیس با آب شرب انجام می‌شود که در صورت همکاری نیروگاه شهرداری از پساب نیروگاه برای آبیاری درختان غیرمثمر و فضای سبز شهری استفاده می‌شود.

70 درصد فضای سبز فردیس با آب شرب آبیاری می‌شود/شناسایی ساختمان‌های فاقد استحکام

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، علی خوشگرد، معاون خدمات شهری شهرداری فردیس پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران که در فرمانداری فردیس برگزار شد، با بیان اینکه ۷۰ درصد آبیاری فضای سبز فردیس با آب شرب انجام می‌شود، افزود: در صورت همکاری نیروگاه شهرداری فردیس با تقویت خطوط شبکه آبرسانی و نصب یک مخزن ۴۰۰ لیتری، از پساب نیروگاه برای آبیاری درختان غیرمثمر و فضای سبز شهری استفاده می‌شود.

بلوار مپنا تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس در خصوص تکمیل عملیات بلوار مپنا اذعان کرد: مشکل کمبود اعتبار در این زمینه وجود داشت که اعتبار لازم تامین شده و تا پایان سال هر دو باند این بلوار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی از پاکسازی و جمع آوری نخاله ها در منطقه شهرک صنعتی نور خبر داد و مطرح کرد: پیش از آغاز فصل سرما شهرداری فردیس 500 تن ماسه و نمک، ۱۰ دستگاه کامیون، ۲۰ دستگاه خاور و پنج دستگاه نیسان خریداری کرده است که در مواقع بحران در هر ایستگاه ۴۰۰ نفر مستقر خواهند شد.

پساب حاصل از نیروگاه منتظر قائم برای مصارف کشاورزی مناسب نیست

خوشگرد با اشاره به آلودگی پساب نیروگاه منتظر قائم فردیس بیان کرد: پساب حاصل از نیروگاه بررسی و مشخص شده ph این آب بسیار بالاست و برای مصارف کشاورزی مناسب نیست و امکان رهاسازی آن در کانال فردیس نیز وجود ندارد.

محمدرضا فلاح نژاد، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز نیز با اشاره به اهمیت موضوعات بحران در تمام حوزه‌ها تأکید کرد: تمام مسؤولان باید در جایگاه خود وظایف محوله را جدی بگیرند و کوچکی وظایف، مورد سهل‌انگاری نشود. قانون جدید مدیریت بحران به ادارات ابلاغ شده است و مدیران باید بر اساس شرح وظایف عمل کنند و تلاش می‌شود ستاد مدیریت بحران استان کیفی‌سازی شود.

ساختمان های بدون استحکام فردیس شناسایی می شود

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز افزود: اقدامات اساسی به عنوان کاهش خطرپذیری انجام شده و از ۲۱ حادثه در استان البرز ۶ حادثه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و باید سند کاهش خطرپذیری و اسناد مقابله توسط مدیران ادارات ارائه شود. مدیریت بحران در خصوص شهرک‌های صنعتی سیمین‌دشت و نور باید با جدیت پیگیری و ایستگاه آتش‌نشانی در این شهرک‌ها مستقر شود.

فلاح نژاد از آغاز پلاسکویابی و شناسایی ساختمان‌های بدون استحکام در استان خبر داد و بیان کرد: در شهرستان فردیس نیز ساختمان‌های ناایمن باید شناسایی شود. محافظت از اماکن حساس فردیس از جمله نیروگاه منتظر قائم و انبار نفت نیز ضرورت دارد که موضوع انتقال انبار نفت از فردیس، پیش از این نیز مطرح بوده است.

مقابله با بحران به مردم آموزش داده شود

وی در ادامه بر لزوم آموزش مقابله با بحران در جامعه تأکید و بیان کرد: آیین‌نامه مقاوم‌سازی مدارس و آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان، والدین و مدیران مدارس ارسال شده و باید نسبت به انتقال این آموزش‌ها به جامعه هدف  اقدام شود.

فلاح‌نژاد ایجاد انبارهای اسکان اضطراری توسط هلال‌احمر و شهرداری‌ها برای استفاده در زمان بحران را ضروری دانست و بر لزوم اجرای مانور بحران توسط ادارات مختلف و ایجاد آمادگی برای مقابله با بحران تأکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای رفع آلودگی هوا انجام و با هماهنگی بین دستگاه‌ها در شرایط اضطرار، موضوعات مختلف و آلاینده‌ها متوقف شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول